Bruksizm

bruksizm Wrocław

Choroba bruksizmu (bruksizm Wrocław) objawia się podświadomym zaciskaniem zębów i ich zgrzytaniem. Jest to problem, z którym zmaga się wielu odwiedzających nas Pacjentów. Zgłaszają się też do nas osoby, które zaciskają zęby lub nimi zgrzytają, a nie są tego w pełni świadome.

Dzięki naszemu doświadczeniu oraz wiedzy zdobytej na licznych szkoleniach jesteśmy w stanie już podczas pierwszej wizyty w naszym gabinecie zdiagnozować chorobę oraz zaproponować indywidualny sposób leczenia dla każdego Pacjenta.

Odpowiednie leczenie bruksizmu wymaga kompleksowej diagnostyki. W tym celu wykorzystujemy w naszej praktyce specjalistyczne urządzenia oraz sprawdzone procedury, m.in. metodę Gerbera.

Leczenie bruksizmu to zapobieganie takim problemom jak m.in.:

• dolegliwości kręgosłupa
  • dolegliwości związane ze wzrokiem, czy słuchem,
  • bóle głowy,
  • a także całkowite lub częściowe starcie zębów, czy ich  rozchwianie, co w  konsekwencji może prowadzić do ich utraty.

W naszym gabinecie stosujemy jeden ze sprawdzonych, najczęściej wykorzystywanych od wielu lat sposobów leczenia bruksizmu – szynoterapię.

Zastosowanie odpowiednich tzw. szyn relaksacyjnych lub terapeutycznych– przezroczystych nakładek na zęby –  które poprzez odpowiednią relaksację mięśni i ustawienie żuchwy w stawach skroniowo-żuchwowych redukują zaciskanie zębów. Szynę wykonujemy zawsze na indywidualne zamówienie – po pobraniu odpowiedniego wycisku i na podstawie wykonanych badań. Szyna osadzana jest na dolnych zębach.

Jeżeli zachodzi taka konieczność, wykonujemy również  korektę uzębienia oraz odbudowy protetyczne zębów.

Prowadzona przez nas prawidłowa diagnostyka, planowanie leczenia metodą Gerbera oraz odpowiednie zabiegi pozwalają na skuteczne zmniejszenie lub wyeliminowanie dolegliwości związanych z bruksizmem.