Rehabilitacja stawu skroniowo-żuchwowego

rehabilitacja stawu skroniowo-żuchwowego Wrocław Krzyki

Prawidłowa rehabilitacja stawu skroniowo-żuchwowego Wrocław Krzyki i  zaburzeń zwarcia wymaga kompleksowej i dokładnej diagnozy. Należy zaznaczyć, że Pacjenci bardzo często nie łączą takich objawów jak:

• niegroźne bóle zębów,
  • ból ucha, zatok,
  • zaburzenia wzroku,
  • migrenowe bóle głowy,

z  nieprawidłowymi kontaktami międzyzębowymi, zaciskaniem zębów, czy bruksizmem. W celu dokładnej i precyzyjnej diagnostyki przeprowadzamy kompleksowy zestaw badań oparty o dynamiczny łuk twarzowy oraz kondylator Gerbera, co w połączeniu z dokładną analizą zdjęć pozwala na określenie pełnego obrazu nieprawidłowości okluzyjnych.

Brak właściwej diagnozy i odpowiedniej rehabilitacji stawu skroniowo-żuchwowego może powodować:

• uciążliwe bóle głowy, karku i pleców,
  • bóle w okolicy przyczepów mięśni żucia i stawu skroniowego,
  • krwawienie przy szyjce zębów,
  • przemieszczenie krążka w stawie skroniowo–żuchwowym,
  • zaburzenia słuchu połączone z szumami,
  • pęknięcie koron zębowych i efekt ścierania zębów,
  • bóle ręki i obręczy barkowej,
  • zanik przyzębia powiązany z przeciążeniem koron zębów,
  • narastające napięcie spoczynkowe mięśni.

Nasze doświadczenie pozwala na skuteczne postępowanie i podjęcie odpowiednich kroków, aby rehabilitacja stawu skroniowo-żuchwowego przyniosła zamierzone efekty.

Skuteczne etapy postępowania w celu poprawnej diagnozy i odpowiedniej rehabilitacji to:

• badanie wstępne stawu skroniowo-żuchwowego,
  • wykonanie modeli i analiza wstępna,
  • rejestracja CR i toru stawowego w systemie Gerbera,
  • montaż modeli w artykulatorze oraz analiza czynności,
  • ewentualne badania dodatkowe – zdjęcia RTG stawu skroniowo-żuchwowego,
  • wykonanie szyny terapeutycznej mającej za zadanie przywrócenie równowagi w układzie stomatognatycznym (w tym celu współpracujemy z renomowanym laboratorium zapewniającym precyzyjne i ergonomiczne wykonanie szyny),
  • wizyty kontrolne podczas procesu rehabilitacji stawu,
  • zapobieganie dalszemu występowaniu objawów bólowych i uzyskanie odpowiedniej równowagi ortopedycznej w stawach skroniowo-żuchwowych i całym układzie narządu żucia
  • podjęcie wspólnie z Pacjentem decyzji o docelowej odbudowie i protetycznej rekonstrukcji zwarcia obejmującej zniszczone zęby, zapewniając poprawne i bezbolesne funkcjonowanie.

Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu, zastosowaniu sprawdzonych metod i odpowiedniemu doborowi wymienionych etapów postępowania, leczenie zaburzeń zwarcia i stawu skroniowo-żuchwowego może być naprawdę skuteczne i przy tym nie narażać Pacjenta na niepotrzebny dyskomfort.